رد شدن به محتوای اصلی

تاب‌آوری رسانه و راهکارهای تقویت آن

 

تاب‌آوری رسانه و راهکارهای تقویت آن

تاب‌آوری رسانه، مفاهیم، مهم‌ترین مؤلفه‌ها و راهکارهای تقویت آن

فهرست عناوین [نمایش]

تاب‌آوری رسانه و راهکارهای تقویت آن

جواد طلسچی یکتا؛ بنیانگذار رسانه تاب آوری ایران

تاب‌آوری رسانه به معنای توانایی یک رسانه در مواجهه با بحران‌ها، فشارها، تهدیدها و تغییرات محیطی (اعم از سیاسی، اقتصادی، فناوری، اجتماعی و فرهنگی) بدون از دست دادن عملکرد حرفه‌ای، استقلال، اعتبار و اثرگذاری خود است.

رسانه‌هایی که از تاب‌آوری بالاتری برخوردارند، در برابر سانسور، حملات سایبری، فشارهای سیاسی یا مالی و بحران‌های اجتماعی مقاوم‌تر عمل می‌کنند و می‌توانند نقش خود را در آگاه‌سازی عمومی حفظ کنند.

مفهوم تاب‌آوری رسانه‌ای

تاب‌آوری رسانه‌ای به این معناست که یک رسانه بتواند در برابر تهدیدهایی همچون:

  • سانسور و فشارهای سیاسی

  • تهدیدات امنیتی علیه خبرنگاران

  • حملات سایبری

  • مشکلات مالی و کاهش درآمد

  • شایعات و اطلاعات نادرست

  • بلایای طبیعی یا بحران‌های اجتماعی و سیاسی

پایدار بماند و مأموریت حرفه‌ای خود را ادامه دهد. این ویژگی نه‌تنها به حفظ جریان آزاد اطلاعات کمک می‌کند، بلکه به تقویت دموکراسی و اعتماد عمومی نیز منجر می‌شود.

تاب‌آوری رسانه و راهکارهای تقویت آن
تاب‌آوری رسانه و راهکارهای تقویت آن

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

رسانه تاب آوری talisweb.ir و رویکرد آن به سلامت روان اجتماعی

Upholding the Dignity and Respect of Pioneers in Social Work: A Responsibility for All